APARATE FITNESS SI ECHIPAMENTE

Transforma-ti casa intr-o adevarata sala de fitness!

Importanta aparatelor fitness

Sa presupunem ca esti in fata tuturor acestor aparate fitness, poate chiar intr-o sala de fitness, gandindu-te pe care dintre ele crezi ca ar fi cel mai bine sa le ai acasa. Zeci de modele de benzi de alergat, biciclete eliptice, steppere sau biciclete fitness, iar lista nu se opreste aici.

Deci, ce te faci intr-un astfel de moment? Ce aparat pentru fitness ai de gand sa alegi? Poate pe acela care te va ajuta sa slabesti cel mai mult, pe cel care arde foarte repede caloriile sau echipamentul care iti afecteaza cel mai putin incheieturile.

Ne dorim un aparat care sa le poata avea pe toate, cu siguranta fiecare dintre cele mentionate reprezinta un motiv de ingrijorare pentru noi. E important sa ai orice fel de aparatura pentru fitness, dar si mai important e sa iti doresti sa o folosesti.

Din aceasta cauza e primordial sa iti alegi echipamentul care stii ca te-ar motiva cel mai mult sa incerci sa faci miscare. Sunt multe motive pentru care trebuie sa faci fitness, dar sunt si mai multe care te determina sa anulezi acea necesitate.

In loc sa alegi banda de alergat doar pentru ca ai auzit ca se descurca de minune la arderea caloriilor, sau sa-ti iei o bicicleta eliptica bazandu-te pe o recomandare a unui prieten apropiat, mai bine da-ti seama care aparat de fitness te-ar determina sa te apuci de sport.

Orice Fitness Master poate confirma ca cel mai bun echipament pentru aerobic este acela pe care iti doresti cu adevarat sa il folosesti. Dar cum iti dai seama care este aparatul potrivit? Pentru a sti asta, trebuie ca mai intai sa ai putin habar de principiul de functionare al fiecaruia.

Care sunt aparatele fitness dintre poti alege?

Banda de alergat

Un lucru il stie toata lumea, acela ca banda de alergat arde cele mai multe calorii dintre toate aparatele pentru fitness pe care le poti gasi intr-o sala. Se spune ca poti sa arzi aproximativ 70 – 80 de calorii pentru fiecare 1 km parcurs pe banda.

Pe de alta parte, o banda de alergat poate fi adaptata foarte usor mai multor nivele de fitness, in functie de dificultatea pe care ti-o doresti. Poti mari oricand viteza, poti trece de la mers la alergat sau poti regla panta benzii.

De foarte multe ori nu e nevoie de ajustari. Pentru persoanele care au probleme cu greutatea sau cu incheieturile s-ar putea sa fie suficient mersul pe banda ca punct de plecare spre o viata mai sanatoasa. De fiecare data cand pasesti, forta cu care impactul dintre talpa si pamant actioneaza asupra corpului tau este de aproximativ 4 ori mai mare decat greutatea corpului.

In mod normal, impactul este redus in momentul in care alergi pe o banda de alergat. Regula nu este una generala si nu se aplica in toate situatiile. Daca observi ca incepi sa ai dureri la nivelul genunchilor si la spate, iti recomandam sa alegi o alta banda.

Un alt avantaj al benzilor de aergat este acela ca iti ofera un bun start-up sau ii initiaza excelent pe cei ce nu au avut ocazia sa faca foarte mult fitness in ultima perioada.

Bicicleta eliptica

De regula, bicicletele eliptice pun mai putina presiune pe incheieturi, din moment ce nu e nevoie sa pasesti pentru ca talpa piciorului ramane intr-un contact permanent cu pedala bicicletei, motiv pentru care pot fi folosite ca o alternativa pentru benzile de alergat.

Din moment ce o folosesti dintr-o pozitie stationara, in antrenament este implicata destul de multa masa musculara, deci rata de ardere a caloriilor ramane destul de mare.

Pe langa miscarea picioarelor, bicicletele eliptice au si elemente care iti pun in functiune si muschii membrelor superioare, dar si alte grupe de muschi ale corpului, prin simpla prezenta a celor brate metalice.

Stepper

Stepperul, la fel ca bicicleta eliptica, nu pune presiune pe incheieturi, deci concureaza pentru statutul de cel mai bun aparat fitness. Ce e si mai interesant la acest echipament este faptul ca are o dimensiune foarte mica, devenind astfel extrem de portabil.

Pe cat de mic si de simplu este, pe atat de intens poate fi antrenamentul pe un aparat de fitness precum stepperul. Conform unor statistici, o persoana de aproximativ 70 kg poate arde in jur de 400 – 450 de calorii pe ora.

Este o foarte buna modalitate de a face miscare chiar si atunci cand jobul tau nu implica foarte mult efort fizic. Spre exemplu, poti sa-ti iei un stepper pe care sa il tii sub birou si sa il folosesti in timp ce lucrezi sau folosesti computerul.

Bicicleta fitness

Multi experti ai fitnessului spun ca bicicletele fitness pun cea mai putina presiune pe incheieturi si le plaseaza in varful clasamentului celor mai bune aparate fitness. Oamenii care intampina dureri la nivelul genunchiului apeleaza destul de des la bicicletele fitness pentru a-si putea continua antrenamentele fara a avea de suferit de pe urma acestei decizii.

Ce face ca bicicleta fitness sa nu afecteze la fel de mult incheieturile? Ei bine, greutatea corpului este adesea absorbita de structura bicicletei, din moment ce utilizatorul nu e nevoit sa stea in picioare in tot acest timp.

Totusi, se intampla foarte des ca bicicleta aleasa sa nu fie potrivita pentru greutatea sau forma corpului persoanelor ce cumpara acest tip de aparatura fitness. In mod normal, pentru ca o bicicleta fitness sa fie potrivita, trebuie ca atunci cand stai cu ambele picioare pe pedalele acesteia, zona gambei si zona coapsei sa formeze la nivelul genunchiului un unghi de aproximativ 5 – 10 grade.

Multi oameni au tendinta de a lasa saua prea jos, ceea ce inseamna ca genunchii se vor indoi prea mult in momentul in care pedalezi. E unul dintre motivele pentru care se pune presiune prea mare pe genunchi si risti sa te alegi cu dureri.

Mai mult de atat, daca distanta este prea mica, nu permiti piciorului sa treaca printr-un complet si corect executat, ceea ce inseamna ca vei arde mai putine calorii. In functie de intensitate, poti arde pana la 500 in 1 ora de utilizare a bicicletei fitness.

Aparat de vaslit

Nu te lasa pacalit de informatiile care spun ca acest aparat fitness antreneaza doar partea superioara a corpului. Aceste aparate sunt printre cele mai eficiente dispozitive pentru imbunatatirea sistemului cardiovascular.

Din cauza faptului ca trebuie sa impingi cu picioarele in momentul in care tragi cu bratele, aparatele de vaslit au nevoie de putina coordonare si sincronizare. Esti nevoit, de asemenea, sa-ti folosesti si muschii din zona abdomenului pentru a-ti proteja zona spatelui.

Deoarece folosesc atat de multe grupe de muschi aparatele fitness de vaslit sunt capabile sa arda destul de multe calorii, dar nu le recomandam oricui, ci doar celor care au deja putina experienta si cel putin cateva luni de antrenament.

Cum alegi inteligent un aparat pentru fitness?

Alege aparatul pe care il simti potrivit pentru tine. Daca impactul este o problema pentru tine, atunci bicicleta fitness poate fi o solutie mai buna decat o banda de alergat. Daca ai dureri la nivelul spatelui, s-ar putea ca alegerea unui aparat care sa foloseasca simultan mai multe grupe de muschi sa nu fie cea mai inspirata alegere.

Nu totul se rezuma la aparatul in sine, e mult mai importanta legatura dintre corpul tau si aparatura utilizata. Daca ai dureri in momentul in care folosesti un aparat, nu poti face nimic pentru a le elimina, cel putin nu in acel moment. Daca durerile persista si in alte zile, e clar ca aparatul respectiv nu e ceea ce trebuie.

Cu cat folosesti mai multe grupe de muschi, cu atat arzi mai multe calorii. E o regula care se aplica in majoritatea situatiilor. Cu cat muschii sunt pusi mai mult in miscare, cu atat mai multe calorii sunt consumate. Totusi, exista si un aspect contrariu acestei reguli. Daca esti incepator si faci miscare doar de cateva zile, cu cat folosesti mai multe grupe de muschi, cu atat mai repede obosesti si vei arde mai putine calorii.

Schimba-ti rutina. Poate ca ai descoperit ca iti plac bicicletele eliptice, dar folosindu-le doar pe acelea nu vei face decat sa ajungi intr-o stare de monotonie. Daca tot alegi un anumit aparat fitness, profita de tot ceea ce poate sa-ti ofere. Experimenteaza, schimba viteza de functionare sau rezistenta, incearca sa faci antrenamentul sa fie mai intens.

Stabileste-ti obiective. In loc sa faci miscare fortat si sa stai pe aparatul de fitness pana te plictisesti sau consideri ca e suficient, mai bine iti impui cateva obiective. Propune-ti sa faci miscare pentru un anumit numar de minute si creste perioada de la o zi la alta. Spre exemplu, propune-ti ca intreg antrenamentul sa aiba 30 de minute si imparte acesta perioada in asa fel incat tu sa variezi cat mai mult programul de antrenare.

Foloseste si alte aparate. Chiar daca iti place sa folosesti un anumit aparat, antrenamentul in fitness trebuie  sa fie cat se poate de diversificat si sa pui in miscare cat mai multe grupe de muschi. Din moment ce niciun aparat nu poate singur sa faca asta, ideal ar fi sa le folosesti pe toate. Cheia motivatiei in fitness este adaptarea si absenta monotoniei. Schimband aparatele, nu esti plictisit, ai varietate si corpul tau este in permanenta supus unor noi provocari.

Spune-ne parerea ta! :)

Lasa un raspuns

Login/Register access is temporary disabled