Tutorial

Cum sa reduci numarul de calorii consumate urmand cele 10 sfaturi Fitness Master

Pentru prima data am putea spune ca alimentatia in exces este o problema mai mare decat lipsa hranei la nivel mondial. Pierderea in greutate, dar si incapabilitatea de a redobandi forma pe care au avut-o candva, este acum o provocare pentru milioane de oameni din intreaga lume. Rata de obezitate aproape ca s-a triplat fata de cea din anii ’80. Aproximativ 2 miliarde de adulti cu varsta de peste 18 ani aveau in 2016 o greutate peste cea recomandata. Dintre acestia, nu mai putin de 650 de milioane erau obezi.

Mai mult de atat, in anul 2013, Casa Delegatilor de la Asociatia Medicala Americana a declarat obezitatea ca fiind o boala ce avea nevoie de tratament din pricina multiplelor complicatii medicale, functionale si psihologice cu care sunt asociate.

Ce este dieta si de ce este deseori ineficienta?

Dieta poate fi definita ca o incercare deliberata de a limita consumul de alimente cu scopul de a ajunge sau de a mentine o greutate corporala optima, care sa coincida cu cea dorita. Mesajul inerent pe care il observam in multe dintre diete este acela ca anumite mancaruri sau grupuri de alimente contin prea multe grasimi si ar trebui sa le evitam partial sau chiar complet.

Desi numeroase diete pretind sa fie sanatoase din punct de vedere medical, pe termen lung se demonstreaza ca efectele benefice asupra sanatatii nu sunt complet asociate cu rezultatele anumitor diete, iar caracterul restrictiv al lor le fac sa devina greu de urmat.

Cu toate acestea, toata industria deietelor continua sa puna accent pe acele tipuri de alimente de consumat intr-o dieta. Ideea, aparent, este una ce ar trebui sa aiba impact pozitiv asupra stilului de viata al populatiei, desi la mijloc se afla si o mica strategie de marketing. De pilda, mult mai usor ar fi ca educatia sa puna mai mult accent pe informarea oamenilor cu privire la efectele negative pe care le are consumul ridicat de mancare mai mult sau mai putin sanatoasa, sau consumul bauturilor cu mult zahar, consum ce reprezinta si principala cauza a cresterii in greutate. Explicatia este cat se poate de simpla – o persoana care mananca si bea foarte mult e predispusa sa ia in greutate, iar persoana care cauta sa piarda in greutate trebuie sa limiteze substantial caloriile consumate, doar ca pentru a face asta e necesar sa obisnuiesti organismul sa gestioneze mai eficient energia.

Abordarea unor schimbari minore pentru combaterea obezitatii

Procedura de abordare a schimbarilor minore pentru evitarea obezitatii a fost initial conceputa cu scopul de a preveni cresterea graduala in greutate. Strategia presupunea aparitia unor schimbari minore atat in dieta, cat si in activitatea fizica(ce presupune utilizarea aparatelor pentru fitness sau simple activitati fizice), pentru a evita excesul de greutate. Conceptul vorbeste despre mici schimbari in modul de alimentare, cum ar fi inlocuirea anumitor alimente cu produse substituente.

Care sunt motivele pentru care se considera ca aceasta tehnica functioneaza?

  1. Schimbarile minore sunt mult mai usor de atins si de mentinut, spre deosebire de cele majore care ne-ar putea deregla brusc stilul de viata.
  2. Chiar si schimbarile mici pot influenta variatiile de greutate.
  3. Modificarile minore asupra stilului de viata imbunatatesc auto-eficacitatea.
  4. Schimbarile minore pot fi corelate cu fortele din mediul inconjurator.

dieta - fitness

Cele 10 metode pentru reducerea consumului de calorii

  1. Controleaza consumul pentru anumite alimente. Pentru unii oameni, anumite alimente devin irezistibile si declanseaza nevoia de a se supraalimenta. Incercati sa identificati aceste alimente si sa le evitati sau chiar substituiti cu alte alimente care ofera aceeasi satisfactie, dar nu si acelasi efect.
  2. Stabileste-ti un plan inainte de o petrecere. Stii ca inainte sa ajungi la o petrecere unde mancare va fi din abundenta si nimic nu garanteaza ca este si cea mai sanatoasa, mananca de dinainte o gustare care sa contina un nivel destul de ridicat de proteine, cum ar fi o salata cu fasole sau un iaurt.
  3. Gaseste un mod de a pune in balanta consumul de alimente preferate. E foarte posibil sa ai anumite alimente preferate, pe care sa le consumi in nestiinta, insa trebuie sa gasesti o varianta prin care sa continui sa te bucuri de ele, dar fara sa exagerezi.
  4. Evita amidonul in exces la micul dejun. Un mic dejun sanatos poate fi alcatuit din albusuri de ou, fructe, sucuri naturale. Se pot evita alimente precum crema de branza, cafeaua, painea in exces. Fiind cea mai importanta masa a zilei, trebuie sa echilibrezi cumva cantitatea cu calitatea.
  5. Cina ar trebui sa fie cat mai putin bogata in proteine. Restaurantele vin adesea cu propuneri irezistibile, alcatuite din diferite tipuri de carne si garnituri. Daca este singura varianta pe care o ai, poti sa imparti cina cu un prieten pentru a reduce numarul de calorii si sa incepi, eventual, cu o salata.
  6. Lintea este un inlocuitor excelent pentru carne. Foloseste-te de aceasta alternativa pentru a reduce sau elima complet consumul de mancaruri pe baza de carne.
  7. De ce sa mananci paine, cand poti avea prajituri din orez? In loc de acele cateva felii de paine pe care le-ai fi consumat la o masa, poti avea 5 prajituri din orez.
  8. Inlocuieste sucul de citrice cu suc de pepene galben. Pepenele galben este renumit pentru proprietatile sale exceptionale in cadrul curelor de slabit.
  9. Sa aleg 50 de grame de branza sau 200 de grame de iaurt? Iaurtul este un aliment cu mult mai putine grasimi si este indicat sa fie folosit ca aliment substituent pentru branza, cascaval sau alte produse lactate cu un nivel ridicat de grasimi.
  10. Alege fructele de padure in locul fructelor uscate. Fructele de padure au mai putine uleiuri, deci mai putine grasimi si un gust exceptional. Pot fi servite alaturi de iaurtul mentionat la metoda 9.
Exprima-ti liber opinia!

Lasa un raspuns

Login/Register access is temporary disabled