Tutorial

Cum sa slabesti de acasa: nu e nevoie de sala

Vrei sa slabesti, insa nu-ti doresti sa mergi la o sala de fitness sau aerobic sau sa participi la orice tip de activitate fizica organizata in grup – motivele pot fi diverse: fie e prea scump, fie activitatile de grup nu iti sunt prielnice, sau poate chiar deja mergi la o sala de fitness, dar programul nu da rezultate.

Tot ce ramane de facut e sa lucrezi de acasa, insa te gandesti cum ar putea sa functioneze, stiind ca ai incercat si variante mult mai promitatoare. Raspunsul la intrebarea “pot sa slabesc de acasa?” a fost confirmat de medici de specialitate si specialisti in fitness.

In fitness totul tine de constanta, de cat de bine reusesti sa te tii de un anumit program, pentru ca dificultatea isi poate atinge limita atat intr-o sala de fitness, cat si in confortul casei tale. In ziua de azi putini oameni au timpul necesar sa mearga si la o sala de fitness, dar sa si lucreze in paralel. Multi aleg sa-si petreaca timpul liber in alte circumstante, dar si mai indicat ar fi sa se datoreze si o mica parte din acel timp liber activitatilor sportive.

E suficient sa iei parte zilnic la un antrenament constant si continuu de cca. 30 de minute, timp in care sa reusesti sa-ti soliciti corpul suficient cat sa-ti ramana energie pentru alte activitati  planificate, dar nu mai putin de limita inferioara la care miscarea aduce efecte benefice.

Multi instructori specializati recomandata ca antrenamentele de fitness ce au loc acasa sa fie la fel de intense precum cele dintr-o sala, in acest fel oamenii vor aborda fitness-ul ca un stil de viata si va deveni o activitate de baza.

Aceeasi instructori specializati afirma ca nu e nevoie de foarte mult efort si sume mari de bani pentru a-ti crea un spatiu propriu de antrenare. Cateva obiecte sau aparate de fitness mai mult sau mai putin cunoscute, cum ar fi o minge fitness, gantere, benzile de alergare sau manere pentru flotari sunt suficiente pentru inceput si pot fi tot ceea ce iti trebuie pentru a lucra aproape toate grupele importante de muschi.

Ca sa fiu si mai precis, cu sau fara aparate poti beneficia de o crestere musculara si poti arde suficient de multe calorii: cateva exercitii pentru abdomen, flotari cu diverse pozitii ale bratelor, genoflexiuni, plank, acestea ar fi doar cateva dintre zecile de tipuri de antrenamente care nu necesita detinerea vreunui obiect de fitness, dar in urma carora poti obtine o conditie fizica relativ asemanatoare.

Cele 5 elemente de baza ale fitnessului

Orice antrenament, indiferent de locatia si de obiectele implicate in cadrul acestuia, trebuie sa contina si respecte seminificatia urmatoarelor 5 elemente care stau la baza exercitiilor fizice:

  • incalzirea;
  • antrenamentul cardiovascular sau aerobic;
  • exercitii pentru rezistenta – tonifiere si cresterea masei musculare;
  • exercitii pentru flexibilitate – yoga sau alte tipuri;
  • momente de odihna;

Incalzirea poate fi facuta printr-o simpla plimbare afara sau pe banda de alergare, bicicleta fitness sau eliptica. In cazul in care antrenamentul consta in dezvoltarea musculaturii si va presupune ulterior ridicarea de greutati, in cadrul procesului de incalzire se va pune mai mult accent pe incalzirea si simultan relaxarea musculaturii pe care se va pune accent.

Antrenamentul cardiovascular poate fi facut prin trecerea de la stadiul de plimbare la cel de alergare rapida, fie prin utilizarea unui stepper pentru aerobic. De fapt, orice tip de aparat care reuseste sa ridice pulsul la un nivel optim pentru antrenament este util in aceasta etapa a antrenamentului cardiovascular. Multi adepti ai domeniului fitness recomanda folosirea unei biciclete eliptice in procesul de cardio.

Exercitiile de rezistenta pot fi reprezentate de flotari, genoflexiuni sau abdomene, fie de folosirea unor obiecte precum ganterele, bara cu greutati sau benzile elastice.

Flexibilitatea poate fi imbunatatita, dupa cum spuneam, prin abordarea unor exercitii de yoga sau prin simple intinderi la sol.

Cat despre stadiul de odihna, acesta ar trebui sa se asemene destul de mult cu incalzirea, deoarece scopul tau, acum, este acela de a aduce pulsul la valoarea initiala.

Incepe sa slabesti prin fitness

Daca esti la unul dintre primele antrenamente serioase, atunci tinta ta este sa iei parte la un antrenament cardiovascular de cca. 30 de minute, de cel putin 3 ori pe saptamana, dar si un alt antrenament pentru tonifiere si cresterea in masa musculara de aproximativ 20 – 30 de minute, tot de 3 ori pe saptamana. Asigura-te ca acoperi toate grupele principale de muschi: membrele inferioare, superioare, pieptul, abdomentul, spatele si trapezii.

Exprima-ti liber opinia!

Lasa un raspuns

Login/Register access is temporary disabled